CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, September 6, 2008

Doa Seorang Hamba Allah

Sesungguhnya hatiku rasa sayu dan terharu bila mana Allah mensyariatkan umat Muhammad merasai dahaga dan kelaparan yang didalamnya punyai pelbagai hikmat dan nikmat yang boleh diterokai oleh manusia.

Seharusya sifat orang mukmin berasa insaf,bahawa betapa orang berpuasa merasai kehidupan orang miskin yang selalunya hidup dalam kelaparan..rasa tubuh yang letih dan sebagainya..

Tercuit aku menghayati Firman Allah dalam surah Al-Mudathir bahawa datang ahli syurga bertanyakan kepada ahli neraka saqar,mengapa kamu semu dicampakkan ke dalam neraka? maka jawab ahli neraka,betapa kami ketika di dunia tidak menunaikan solat,kami juga tidak menghiraukan mengenai kehidupan orang miskin,kami juga suka melakukan perbuatan yang sia-sia 'lagha'dan akhirnya kami tidak mempercayai kepada kehidupan selepas kematian..

Ya Allah masukkanlah orang-orang muslim ke dalam syurga dan jauhilah orang muslim daripada api neraka.Bukakanlah pintu hati kepada mereka yang masih belum menemui kebenaran terhadapmu ya Allah...

0 comments: